úterý 28. března 2006

Ode dneška Radan Dolejš bloguje i tady :)

Radan Dolejš BLOGUJE nejen na adrese www.patrolastaroprazska.cz/denicek, ale od 28.3. konečně také na www.radandolejs.bloguje.cz.

Můj milý Deníčku,

promiň, že jsem tě takovou dobu zanedbával. Ale bylo toho v posledních týdnech tolik, že už jsem měl skoro fobii z klávesnice počítače a zvonícího mobilu. Ode dneška se spolu budeme potkávat nejen na stránkách www.patrolastaroprazska.cz/denicek, ale i na nových stránkách www.radandolejs.bloguje.cz . Jestli se budou obsahy stránek do budoucna shodovat, nebo lišit, zatím nevím, zahajuji jen zkušební provoz na tři měsíce. Uvidíme …..Ale je už pěkných pár minut 28.března, tedy bývalý, stávající či budoucí Den učitelů, drobná oslava povolání ke kterému stále cítím jakousi stavovskou příslušnost,  ač se věnuji jakékoliv ze svých profesí, které mi život přinesl. Jo, a svátek má Soňa. Mimochodem tohle jméno mi v poslední době zní často v uších. Konference PP se kvapem blíží, dnešní skoro tříhodinová porada byla velmi vydatná. Naštěstí mám po boku osvědčený tým Zdeňka Otavy a Tomáše Bartáka, v zádech Ivu Bittovou, Aleše Brichtu a Čechomor. O tři týdny po Miss ČR 2005 poměřím své síly s brněnským Boby centrem, tentokrát už ne v roli dramaturga, ale v roli spoluscénáristy a hlavně režiséra. Celé to vypukne 27.dubna a den D je o den později 28. dubna. Do té doby je třeba ještě docela hodně věcí stihnout. Například páté narozeniny mé milované Patroly, které už nikdo neřekne jinak než Patrola-Šlapeto a která se letos pustila do velmi aktivního koncertování, aby se připravila na velký úkol. Nové CD v roce 2007.Ale  uteklo to jako voda, co ? Pět let. Co všechno se za tu dobu změnilo. K lepšímu i k horšímu.

Mimochodem, můj milý Deníčku, víš jak skončilo celé slavné a všemi směry medializované zemětřesení na Nově ? Tak např. námi všemi milovaný vychouš, odhodil své nejbližší podřízené tak, jako se při letu balónem odhazují pytle s pískem. Jako přebytečnou zátěž. Zvlášť u Marcela Šůchy to považuji za nekorektní krok, protože zrovna tenhle človíček sloužil zábavě Tv Nova 7 dnů v týdnu. Jmenujme jen některé poslední projekty. Holka od Červený řeky, Sportovec roku, Nova vás baví … už 12 let, Neřeš, nepřepínej, Zlaté mříže a nakonec i úspěšné letošní TýTý s Leošem Marešem. Samozřejmě vychouš vládne novácké zábavě spokojeně dál a vymýšlí čím programově uspokojit tu podivuhodnou cílovou skupinu 15-54. Měl jsem na tohle téma nedávno v Rokoku hovor se svým guru Gustou Oplustilem a ten mi pravil, že : „ že televize tím, co vysílají úplně vyhánějí diváky od obrazovky. Takže se spousta lidí naučí hrát třeba kuželky. A až pak nějaký osvícený televizní programový pracovník začne svolávat svou původně početnou diváckou obec, se zlou se potáže – My teď nemůžeme, hrajeme kuželky a večer je finále….“, tak bude znít odpověď diváků. A ať si říká kdo chce, co chce…včera jsem se díval na Nově na Clever. Mám rád Milana Šteindler, líbí se mi Tereza Kostková, výborní jsou i Fanánek i Gábina Osvaldová, výborná je i  německá předloha tohoto formátu, ale proč se to proboha vysílá v neděli od 21:00 večer ? Vždyť je to program pro středoškoláky… „Zábavný malý fyzik“ na podvečer či nedělní odpoledne. Nemluvě o vykradené „Svatbě roku“ v podání Svateb paní Veroniky a podivném oživení TKM (Televizní klub mladých) z let osmdesátých v reinkarnaci V.I.P. na cestách. Člověk se alespoň věnuje četbě a sebevzdělávání, že….

Jinak, abych nezapomněl, vychouš se mne pokusil rozhádat také s mým oblíbeným režisérem, což se mu nepovedlo. Zatím jsem materiál Deníčku z 26.2. 2006 z webu stáhnul, přiznám se, že bych na něm ani teď neměnil nic jiného než stylistiku, ale přišel mi natolik vážný a závažný, že se sem do zábavného a lehce ironického tónu mých poznámek k VŠEDNOBĚHU příliš nehodí. Ale určitě ti můj milý Deníčku můžu slíbit, že se v nejbližších dnech podíváme zblízka na Mediální plastiku v Reflexu i po styku,  a zjistíme jak se dá pěkně naroubovat čeština na slova Johna Lennona. Už samotný název skladby Šťastné svátky (Happy Christmas – War is over) napovídá, že tenhle text doporučuje šest ze šesti českých češtinářů…. Ale Lennon je jistě Happýýýý a autor textu určitě taky. Ale to nic není proti tomu co se děje kolem. Pan premiér veřejně přizná, že půlka ČSSD posílá povinně SMSky na podporu svého šéfa jakmile vyrazí do nějakého diskusního pořadu,  slovenští Aurelé dopadly o třídu líp než čeští Andělé, ač měli stejné producenty i scénáristu. Sledovanost druhé řady Vyvolených pomalu roste, Pepa Kokta se na Jamaice zasnoubil s Gábinou Partyšovou, Karel Gott nebude na letošní Miss ČR, ale zastoupí ho Helenka Vondráčková, i já se pokusím zabojovat o svá autorská práva, abych se objevil jako spoluscénárista alespoň na titulcích DVD Holka od Červený řeky, které teď chystá Universal. Mimochodem viděl jsem taky kus nějaké Reality show Na ulici, což mne velmi vyděsilo, naopak mě potěšily ceny Thálie. Ivanovi Kotmelovi to slušelo, Terezka Bebarová zaslouženě vyhrála svou kategorii, Tonda Procházka byl jako moderátor večera milý a legendární Lubomír Lipský roztomilý. Největší Reality Show ovšem naleznete na stránkách mého kamaráda Petra Novotného. Začal hubnout s Vítkem Chaloupkou a zachutnal mu ŠMAKOUN, což nevěští z dlouhodobého hlediska nic dobrého, ale i tak budu oběma držet palce a zpovzdálí alespoň fandit. Jinak je konečně dobře, že už doopravdy přišlo jaro. Nebylo to s tou zimou letos k vydržení J Tak zatím

Žádné komentáře:

Okomentovat