sobota 1. září 2007

Už je zase po prázdninách, aneb jak jsem naletěl ...

Základní poučení pro pohyb v českém šoubyznysovém rybníčku : Kdo lže, často i krade. V českém šoubyznysu nevěř nikdy nikomu. Navíc u bulvárních hvězdiček nikdy nevíš kdo za ně ve studiu doopravdy zpívá

Můj milý Deníčku, tak je po prázdninách. Přiznám se ti, že se jsem s tímhle příspěvkem dlouho otálel, ostatně komu by se chtělo přiznat, že naletěl, a že ač se v českém showbyznysovém rybníčku pohybuje skoro dvacet let... je za totálního idiota. Ale. Začalo to vlastně nenápadně. Vůbec si nemůžu vzpomenout přesně jak, ale najednou jsem znal sebevědomého mladého muže - zpěváka, který se mi představil svým uměleckým jménem RUBIK.  Zjistil jsem, že velmi pečlivě sleduje právě tebe, můj milý Deníčku, a má přehled o stránkách http://www.patrolastaroprazska.cz/ víc než leckterý Patrolák. Také já jsem se stal častým návštěvníkem jeho stránek http://www.rubik.bloguje.cz/. Chápal jsem, když mi vysvětloval jak je pro něj těžké prorazit v České republice, zatímco v Německu má malou, ale přeci jen jistou pěveckou kariéru. Doložil mi to Promo CD z roku 2005 vydaným v Německu s hity jako When I See The Angles Cry, Dream Of Great Emotion a Mareen. Znělo to jako odvar Modern Talking, ale zvukově profesionálně natočené a v té šedi zpěváčků a zpěvaček, kteří mi posílají své hudební pokusy to patřilo někam ke středu. Nechci se nikoho dotknout, ale z fleku bych vyjmenoval deset interpretů, kteří jsou sice vidět na stránkách bulváru a díky bulvárním konexím nás straší bohužel i z televizních obrazovek, ale na úroveň Rubikových snímků nemají ani náhodou... ale proč si dělat zle. Spíš se podívejme na našeho milého Rubika. Najednou se jako by samozřejmě začal objevovat ve společnosti některých českých zpěváků či zpěvaček, byl přítomen v zákulisí natáčení různých televizních Show, např. Holka od Červený řeky či Deska roku, celkem fundovaně a zaníceně diskutoval o úrovni české pop music a pořád někam telefonoval. Ono by to nebylo tak podezřelé, kdyby to pořád nebylo v němčině. Domlouval si prý svou mezinárodní televizní show k desetiletému výročí své pěvecké kariéry v Německu a to pro RTL. Oslovil mě, jestli bych mu nepomohl s pražskou částí koncertu, nedomluvil hosty a štáb. Řekl jsem, že ano, většinu věcí jsem zařídil a prosil jsem RUBIKA, aby mi dal kontakt na německou produkci, abych se s nimi mohl domlouvat napřímo. Lokace, zábory, ubytování, stavba, termíny, peníze.... Prostě běžný provoz. Následovalo mlžení, odklady a moje první pochybnosti. Nevím proč, ale najednou jsem instinktivně začal pochybovat, zrušil jsem rezervaci prostor i štáb režiséra Adama Rezka a vyčkával, co bude dál. Sledoval jsem pečlivě Rubikův web a najednou jsem viděl rozdíly mezi reálným světem a výplody jeho fantazie, kterými si "světově" léčil své "české" mindráky. Nechal jsem to být, když jednou následoval telefon, že okamžitě potřebuje 30.000,- Kč na ruku, protože havaroval a jeho syn Kubík potřebuje okamžitý převoz do nemocnice, nejlépe vrtulníkem. Byl jsem uprostřed schůzek, ale sám mám dva syny, shodou okolností se jeden jmenuje také Kubík... Napadlo mne ať popíše, kde jsou, že zavolám záchranku, policii a že se to všecko pokusím vytelefonovat. Třísknul mi telefonem, že okamžitě potřebuje ty peníze. Nevěděl jsem jestli není v šoku, nebo jestli lže. Ale opět jsem se po svých mnohých zkušenostech přiklonil spíš k té druhé variantě. Vzpomněl jsem si jak jsem takhle dlouho půjčoval peníze Jirkovi Brabcovi, muzikantské legendě, chlapíkovi, který hrával s Jiřím Grossmannem i Naďou Urbánkovou. Vždy jsem mu půjčil 10.000,- Kč a on je poctivě a včas vrátil. Jednou si ale přišel pro 50.000,- Kč a to jsem odmít. Kdybych to udělal, byl bych dnes v dlouhém seznamu věřitelů. Ale pořád mi to nedalo, tak jsem Rubikovi zavolal. Vyštěkl na mě, že jeho syn Kubík právě zemřel. Zůstal jsem jako opařený. Rubik to pak na svém webu moc nerozváděl, jen zveřejnil "poslední" fotografie svého syna Kubíka a napsal něco o tom, že se přesvědčil jak málo opravdových přátel v Čechách má. Přiznám se, že tenkrát jsem trochu zapochyboval. Co když jsem nepomoh "příteli v nouzi" ? Doma jsem si vytáh to Rubikovo CD a poslouchal ty kopie Modern Talking. Někdy v noci mě napadlo, že přece s takovými nahrávkami a při klasickém německém vkusu  :) by to přece měl dotáhnout dál než na okresní německé zábavy a tak jsem zadal názvy písní do vyhledávačů. A teď jsem teprve zíral : První píseň When I See The Angels Cry zpívá Mark Ashley, druhou Dream Of Great Emotion zpívá Mark Ashley, třetí Mareen zpívá Mark Ashley. Projel jsem i You Tube a hle Mark Ashley opravdu existuje, When I See The Angels Cry zpívá úplně stejně jako Rubik, se stejnou aranží, zvuky, stopáží, sbory. Prošel jsem i další nahrávky. Milý Rubiku ty jsi prostě ukradl nahrávky Marka Ashleyho a vydal sis je na vlastním Promo CD, které sice vyšlo v Německu, ale u žádné velké firmy, P+C je jakýsi AndersTREND 2005 ... a poprvé jsi použil své vlastní jméno Martin Hýzl. Přiznám se, že jsem si celou tuhle blamáž chtěl nechat pro sebe, ale okurkovou sezónu opepřilo několik bulvárních článků, kde se kromě soutěže našich čelních státních představitelů o to kdo má hezčí milenku, zaskvěl i Rubikův obličej v situaci, kdy vykrádal benzínovou pumpu. Takhle se konečně dostal i Česku na televizní obrazovky. A protože se pokusil vyloupit i poštu a zdá se, že podvodných kousků má na svědomí víc, řek jsem si, že se vám všem přiznám, jak i já jsem mu naletěl. Poučení z toho plyne : Kdo lže, často i krade. V českém šoubyznysu nevěř nikdy nikomu. Navíc u bulvárních hvězdiček nikdy nevíš kdo za ně ve studiu doopravdy zpívá. Tak konec prázdnin, hurá makat a dneska si s Patrolou vyrazíme do Lázní Bohdaneč na odpolední Open Air. Bohužel to bude živě :), zpíváme a hrajeme si všecko sami, tak to podle toho taky vypadá. Tak můj milý Deničku, jsi zase v provozu a já tě brzo inovuji. Mimochodem, pokud má někdo z tvých čtenářů doma zbytečné peníze, dnes otevírá svoji mediální školu Petr Novotný. Za 7.500,- Kč na hlavu s ním strávíte celý víkend v lavici, ve vířivce i na zvěřinových hodech,  a dozvíte se jak na bulvár. Ale taky se dá za ty prachy jet s milou osobou na víkend třeba do Paříže a nějaký ten bulvár si radši projít. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat